Akkumulátor tévhitek

- A rossz  autó akkumulátor, nehezen forgatja a motort hidegebb reggeleken, pedig van töltés, ezt mutatja a műszerfalon lévő kialvó lámpa, ha a motor mégis beindul.
Sajnos a beépített töltésjelző csak azt mutatja, hogy a generátor forgórészén van-e gerjesztés. Azt azonban nem, hogy az állórészen képződik-e töltőáram és mekkora feszültség mellett.


Ennek pontos érzékelésére vagy digitális multimétert vagy precíziós akkuőrt alkalmazhatunk.
A multiméter használata menet közben körülményes. Az akkuőr és töltésellenőrző műszer viszont állandóan beépítve nem csak az akkumulátor állapotát, hanem a töltőrendszer üzem közbeni jellemzőit is biztonságosan mutatja -25ºC és 85ºC hőmérséklet tartományban pontosan.
- Ha az indítómotor csak lassan forog, akkor hibás vagy lemerült az akkumulátor
A nyári melegben észrevehetetlen önindítóhiba a hideg beálltakor felerősödik, hiszen a nehezebben megforgatható motor mozgatásához lényegesen nagyobb indítóáram szükséges.
Az önindító csapágyhibája, bronzkefe hibája illetve az akkumulátort az indítóval összekötő vezetékek korróziója legalább olyan sűrűn felelős az indítási nehézségekért, mint maga az akkumulátor.
- Ha akkumulátor csere után az motor könnyen indít, akkor az autó hibátlan
Ilyen csere után ne aludjunk addig nyugodtan, amíg nem tisztáztuk, mitől vált indítás-képtelenné az előző akkumulátor. Lehetséges, hogy a meghibásodott akku csak következménye az autó töltési vagy indítási hibájának. Szakszerű méréssel, szükség esetén javítással, lényegesen meghosszabbíthatjuk új akkumulátorunk élettartamát.

 

Minden jog fenntartva: Akku-Expressz Kft.